söndag 2 september 2012

Evighetsprojektet.

Det tar aldrig slut. Fabel-garn från Drops i tre snygga färgställningar. Ett maffigt och lätt mönster. Men bara räta maskor och förkortade varv som gör att det känns som att jag inte kommer någonstans. Såg i beskrivningen att det färdiga arbetet består av ca 50 rapporter. Jag räknade det jag åstadkommit hittills. Kom till 27. Suck. Och när jag är klar har jag ca 100 trådar att fästa eftersom jag såklart bestämde mig för ett "smart" randmönster. Men jag s k a bli klar någon gång och jag k o m m e r att använda den när den är färdig.
Synd bara att jag beställt alpackagarn (100%) från Toft i England till ett hemligt projekt som antagligen kommer att påbörjas så fort jag rivit upp emballaget.
Sjalen får nog vila ett tag.

1 kommentar:

  1. Fint , förstår det där med projekt som får vänta , har flera , men nån gång. Nu finns ju inte tiden till allt vi vill men det kommer när ungarna är stora och på byn istället för hemma ;)

    SvaraRadera